Mijn persoonlijke ruimte
Wedstrijd
Win 1 jaar
GRATIS elektriciteit
Intercommunale opzoeken
Contactgegevens (telefoon, adres, email,...) terugvinden
Verhuis
Regel uw verhuis van uw oud naar uw nieuw adres met uw leverancier
beeld_online_overstappen
13/12/2016

2 belangrijke zaken om weten bij het veranderen van leverancier !


Veranderen van energieleverancier kan op elk moment mits het respecteren van een overstapperiode van minimum 1 maand!
De wet ter bescherming van de consument met betrekking tot het afschaffen van de verbrekingsvergoeding houdt in dat particulieren het recht hebben om op elk moment hun contract voor elektriciteit of aardgas te beëindigen zonder risico tot verbrekingsvergoeding en dit zowel voor contracten van één jaar als voor contracten van meerdere jaren.
De enige voorwaarde hierbij is dat de consument een overstapperiode (ook opzegtermijn genoemd) van minimum 1 maand respecteert. Concreet houdt dit in dat als u vandaag een nieuw contract regelt met een andere leverancier, u dit nieuw contract ten vroegste mag laten starten binnen één maand.
Veranderen van energieleverancier kan zonder het verwittigen van uw huidige leverancier
Wie zegt uw huidig contract op? Als particulier hoeft U uw huidige leverancier nooit zelf te verwittigen van uw overstap, dit gebeurt automatisch: uw nieuwe energieleverancier meldt uw overstap aan uw intercommunale (ook distributienetbeheerder genoemd), die op zijn beurt uw huidige leverancier verwittigt dat u uw contract stopt bij hem. Deze melding volstaat als geldige opzeg van uw huidig contract dus u hoeft zelf geen opzeg meer te geven bij uw huidige leverancier. Belangrijk ook om weten is dat u nooit zonder stroom kan vallen tijdens het overstappen naar een andere leverancier. Eens uw inschrijving is geregeld volstaat het op het gevraagde moment (rond de startdatum van uw nieuw contract) uw meterstanden nog door te geven om uw nieuw contract correct te laten starten.