Ik vind de naam van mijn huidig contract niet terug in de vergelijkingstabel, wat moet ik doen?

Gepubliceerd op

article

Als u een prijsvergelijking maakt voor uw elektriciteit en/of aardgas en u vindt de naam van uw huidig product bij uw leverancier niet meer terug in het overzicht, betekent dit dat uw leverancier dit product nu niet meer actief aanbiedt aan nieuwe klanten. U kan dus moelijker controleren of u nog een voordelig contract heeft.

Ingeval uw contract ongeveer een jaar oud is of ouder, bestaat er een zeer eenvoudige oplossing: u kan gewoon uit de tabel een nieuw product kiezen bij uw huidige of bij een andere leverancier en hiervoor uw overstap online regelen, mits het respecteren van de wettelijke termijn van 30 dagen tussen het regelen van uw nieuw contract en de startdatum hiervan.

Ingeval uw contract echter minder dan een jaar oud is, geniet u waarschijnlijk van een welkomstpremie, wat maakt dat uw contract interessant is in zijn eerste jaar.

U zorgt er dus best steeds voor dat u altijd een contract blijft hebben dat nog actief aanboden wordt zodat u dit makkelijk kan blijven opvolgen.