
Aantal klachten leveranciers blijft dalen
Het aantal klachten dat de federale Ombudsdienst voor Energie en de VREG registreerden daalde verder van 679 in het tweede kwartaal van 2024 naar 581 in het derde kwartaal van 2024. Dat dalend aantal klachten resulteert in een verbetering van de score in de klachtenindicator voor enkele leveranciers:
-
- Zo gaat TotalEnergies Power&Gas Belgium van één ster naar twee sterren;
- Elegant en Engie Electrabel krijgen er ook één ster bij en hebben nu elk vier sterren;
- Dats 24 gaat van vier naar vijf sterren;
- Power Online (Mega) gaat van vier naar drie sterren;
- Andere leveranciers behouden hetzelfde aantal sterren tegenover het vorig kwartaal.
Bron: VREG
Inhoud
Meer lezen op onze blog

Een Belgisch gezin verbruikt gemiddeld ongeveer 3.500 kilowattuur elektriciteit per jaar. Of in financiële cijfers uitgedr…

De energieprijzen zetten hun dalende curve in maart onverminderd verder. De gemiddelde jaarfactuur beweegt stilaan richtin…

Energie-experts beschouwen dynamische energiecontracten die de uurprijzen volgen als dé toekomst voor ons energieverbruik.…

In heel België blijven de energieprijzen in 2025 stijgen. Wat betekent dat voor je energiefacturen? En welk contract kies je best …