
Fluvius ontvangt 3.766 klachten over digitale meter
Fluvius ontving vorig jaar 3.766 klachten over de digitale energiemeters. Dat is een toename van 40 procent ten opzichte van 2022. Dat meldt Solar Magazine op basis van parlementaire antwoorden van energieminister Zuhal Demir (N-VA).
De minister noemt elk schadegeval er één te veel, maar benadrukt dat niet elke klacht even zwaar is. ‘Zeker niet elke klacht leidt tot schade bij de klant. Zo hebben heel wat klachten betrekking op onder andere een technieker die niet opdaagt op het afgesproken moment, een gevraagde tariefwissel die niet werd doorgevoerd, gebrekkige informatie of slechte correspondentie, enzovoort. Slechts een heel beperkt aandeel van deze klachten heeft effectief tot schade geleid bij de klant.”
Bron: Solar Magazine
Profiteer van promoties en kortingen!
Vergelijk alle gas- en elektriciteitsprijzen op Mijnenergie.be en verander snel en gratis van leverancier.
Inhoud
Meer lezen op onze blog

Waar de energieprijzen in juni nog een opstoot kenden met hogere facturen tot gevolg, blijven de tarieven deze maand ter p…

Ecopower rekent vanaf 1 januari kosten aan voor eigenaars van zonnepanelen en een terugdraaiende, analoge teller. De coöpe…

Het einde van het sociaal energietarief nadert voor meer dan 400.000 gezinnen met rasse schreden. Vanaf 1 juli vallen zij …

Groen wil energieleveranciers ertoe verplichten om drie keer per jaar het voorschotbedrag van hun klanten te berekenen en indien n…