
Fluvius ontvangt 3.766 klachten over digitale meter
Fluvius ontving vorig jaar 3.766 klachten over de digitale energiemeters. Dat is een toename van 40 procent ten opzichte van 2022. Dat meldt Solar Magazine op basis van parlementaire antwoorden van energieminister Zuhal Demir (N-VA).
De minister noemt elk schadegeval er één te veel, maar benadrukt dat niet elke klacht even zwaar is. ‘Zeker niet elke klacht leidt tot schade bij de klant. Zo hebben heel wat klachten betrekking op onder andere een technieker die niet opdaagt op het afgesproken moment, een gevraagde tariefwissel die niet werd doorgevoerd, gebrekkige informatie of slechte correspondentie, enzovoort. Slechts een heel beperkt aandeel van deze klachten heeft effectief tot schade geleid bij de klant.”
Bron: Solar Magazine
Profiteer van promoties en kortingen!
Vergelijk alle gas- en elektriciteitsprijzen op Mijnenergie.be en verander snel en gratis van leverancier.
Inhoud
Meer lezen op onze blog

Na maanden waarin de consument enkel voor contracten met variabele tarieven kon kiezen, biedt Luminus sinds 1 januari opnieuw een … In normale tijden verkiest zestig tot zeventig procent van de consumenten een vast tarief. Nu valt dat percentage tegen het einde van het eerste kwartaal van 2023 naar schatting terug tot ruim twintig procent. Zeker in een periode van wispelturige energieprijzen verlangen consumenten naar de zekerheid en voorspelbaarheid van een vast tariefplan. Temeer omdat het bij een vast contract ook een stuk eenvoudiger is om de energiefactuur te controleren, wat bij een variabel contract vaak onbegonnen werk is", luidt het namens Test Aankoop.

De vaste contracten zijn terug van weggeweest. Tijdens de crisis van 2021 en 2022 waren ze bijna van de radar verdwenen, maar nu t…

Wat hebben de tv, de smartphonelader of het koffiezetapparaat gemeen? Ze verbruiken stroom wanneer je ze niet actief gebru…

Na Luminus introduceert nu ook Mega opnieuw een vast energietarief. Dat aanbod geldt alleen voor de eerste tienduizend bestaande k…