
Fluvius ontvangt 3.766 klachten over digitale meter
Fluvius ontving vorig jaar 3.766 klachten over de digitale energiemeters. Dat is een toename van 40 procent ten opzichte van 2022. Dat meldt Solar Magazine op basis van parlementaire antwoorden van energieminister Zuhal Demir (N-VA).
De minister noemt elk schadegeval er één te veel, maar benadrukt dat niet elke klacht even zwaar is. ‘Zeker niet elke klacht leidt tot schade bij de klant. Zo hebben heel wat klachten betrekking op onder andere een technieker die niet opdaagt op het afgesproken moment, een gevraagde tariefwissel die niet werd doorgevoerd, gebrekkige informatie of slechte correspondentie, enzovoort. Slechts een heel beperkt aandeel van deze klachten heeft effectief tot schade geleid bij de klant.”
Bron: Solar Magazine
Profiteer van promoties en kortingen!
Vergelijk alle gas- en elektriciteitsprijzen op Mijnenergie.be en verander snel en gratis van leverancier.
Inhoud
Meer lezen op onze blog

Hoe maak je een goede inschatting of een exacte berekening van je gasverbruik? Je gasmeter correct aflezen en de juiste elementen …

De invoering van het capaciteitstarief voor energie is nogmaals uitgesteld. De nieuwe methode voor het berekenen van de ne…

Als je op vakantie bent, trek je er de stekker even uit. Dat mag je gerust ook letterlijk nemen. Enkele eenvoudige maatreg…

De voorbije zomer schakelde een groot deel van Antwerpen over van arm naar rijk aardgas. Dat had vooral een impact op eige…