
Fluvius ontvangt 3.766 klachten over digitale meter
Fluvius ontving vorig jaar 3.766 klachten over de digitale energiemeters. Dat is een toename van 40 procent ten opzichte van 2022. Dat meldt Solar Magazine op basis van parlementaire antwoorden van energieminister Zuhal Demir (N-VA).
De minister noemt elk schadegeval er één te veel, maar benadrukt dat niet elke klacht even zwaar is. ‘Zeker niet elke klacht leidt tot schade bij de klant. Zo hebben heel wat klachten betrekking op onder andere een technieker die niet opdaagt op het afgesproken moment, een gevraagde tariefwissel die niet werd doorgevoerd, gebrekkige informatie of slechte correspondentie, enzovoort. Slechts een heel beperkt aandeel van deze klachten heeft effectief tot schade geleid bij de klant.”
Bron: Solar Magazine
Profiteer van promoties en kortingen!
Vergelijk alle gas- en elektriciteitsprijzen op Mijnenergie.be en verander snel en gratis van leverancier.
Inhoud
Meer lezen op onze blog

Eigenaars van zonnepanelen en een terugdraaiende teller die hun installatie voor 2021 lieten keuren, kunnen de plaatsing v…

Wanneer je als consument de energieprijzen voor de maand maart 2025 vergelijkt, zal je tot een verrassend besluit komen. Het resul…

Almaar meer gezinnen met digitale energiemeters maken actief gebruik van het online klantenportaal mijn.fluvius.be. Daarop…

Hoewel de digitale meter voor elektriciteit vaak de naam ‘slimme meter’ krijgt, is het ding op zich niet slim. Daartoe zij…