
“IT-problemen Fluvius niet van de baan: 5.000 gezinnen wachten op eindafrekening energie”
De IT-problemen bij Fluvius en zijn IT-dochter Atrias houden aan. Ongeveer vijfduizend Vlaamse klanten zouden nog steeds op hun eindafrekening wachten. Dat meldt De Tijd. Ook het correct verwerken van de meterstanden wanneer die klanten verhuizen of van leverancier veranderen, lukt vooralsnog niet.
Het nationaal dataplatform Atrias heeft tot doel een soepele uitwisseling van meterstanden mogelijk te maken tussen netbeheerders en energieleveranciers. De implementatie gaat gepaard met stevige kinderziektes. Ondanks enige vooruitgang in de zomermaanden, blijft het volgens Fluvius een uitdaging om de meterstanden van de elektriciteits- en gasfacturen van ongeveer vijfduizend klanten nauwkeurig te registreren en door te sturen naar energieleveranciers. [cta_box center]
Inhoud
Meer lezen op onze blog

Op 1 januari trad het capaciteitstarief in voege: de nieuwe berekeningswijze voor een deel van de nettarieven voor energie…

Minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) wil de tijdelijke btw-verlaging van 21% naar 6% voor elektriciteit en aardg…

31 juli 2023 is de deadline voor het aanvragen van het tweede basispakket gas-elektriciteit. Heb je er recht op maar kreeg je …

Vanaf 1 juni neemt Luminus alle activiteiten van Essent België officieel over. De klanten verhuizen meteen automatisch mee…