
“IT-problemen Fluvius niet van de baan: 5.000 gezinnen wachten op eindafrekening energie”
De IT-problemen bij Fluvius en zijn IT-dochter Atrias houden aan. Ongeveer vijfduizend Vlaamse klanten zouden nog steeds op hun eindafrekening wachten. Dat meldt De Tijd. Ook het correct verwerken van de meterstanden wanneer die klanten verhuizen of van leverancier veranderen, lukt vooralsnog niet.
Het nationaal dataplatform Atrias heeft tot doel een soepele uitwisseling van meterstanden mogelijk te maken tussen netbeheerders en energieleveranciers. De implementatie gaat gepaard met stevige kinderziektes. Ondanks enige vooruitgang in de zomermaanden, blijft het volgens Fluvius een uitdaging om de meterstanden van de elektriciteits- en gasfacturen van ongeveer vijfduizend klanten nauwkeurig te registreren en door te sturen naar energieleveranciers. [cta_box center]
Inhoud
Meer lezen op onze blog

Terwijl 2021 getekend werd door de stijging van de elektriciteits- en gasprijzen, belooft 2022 heel wat veranderingen die de eindc…

De VREG heeft de nettarieven voor 2024 gepubliceerd. Een gezin met een gemiddeld verbruik betaalt gemiddeld 27 euro of 8% …

De omikronvariant van het coronavirus verspreidt zich in sneltempo. Toch blijft de kans op besmetting nog altijd kleiner i…

In de nasleep van de energiecrisis beschikken veel gezinnen over een te duur energiecontract. Maar liefst twee miljoen hui…