Wilt u contact opnemen met Mijnenergie.be? Dat kan via verschillende kanalen, maar via de veelgestelde vragen krijgt u het snelst antwoord. In het beste geval staat het antwoord op uw vraag daar duidelijk beschreven en bent u direct geholpen.
Hoe kunnen we u helpen?
Uitgelichte vragen
Veranderen van energieleverancier
- Hoe is de tijdelijke btw-verlaging voor elektriciteit en aardgas van 21% naar 6% in de vergelijker van Mijnenergie.be opgenomen?
- Welke stappen moet ik ondernemen om van energieleverancier te veranderen?
- Kan ik tijdens de looptijd van mijn huidige contract van leverancier wisselen en lukt dat gratis?
- Moet ik mijn vorige energieleverancier op de hoogte brengen van de leverancierswissel?
- Wanneer start mijn nieuwe energiecontract?
- Waarom kan ik niet langer intekenen op contracten met een vast tarief?
- Welke standaardmethodologie hanteert de vergelijker van Mijnenergie.be voor het vergelijken van variabele prijzen?
- Wat is de methodologie op basis van de toekomstige waarden voor het vergelijken van variabele tarieven?
- Welke methodologie beveelt Mijnenergie.be aan voor het vergelijken van variabele tarieven?
Mijn energiecontract
- Hoe zet u uw gasverbruik om van m³ naar kWh?
- Haal ik nog voordeel uit het dag- en nachttarief?
- Wat gebeurt er met het exclusief nachttarief?
- Wat is groene elektriciteit?
- Kies ik voor een vast of een variabel tarief?
- Moet ik energie en aardgas bij dezelfde energieleverancier aankopen?
- Kan de kwaliteit van mijn elektriciteit- en aardgasvoorzieningen variëren naargelang de leverancier die ik kies?
- Waarom is het belangrijk om mijn energiecontract regelmatig te vergelijken?
Digitale meter
- Wat is een injectievergoeding?
- Waarom is het injectietarief lager dan het verbruikstarief?
- Wat is het verschil tussen de brutoafname en de nettoafname van elektriciteit?
- Moet ik het contract voor de stroom die ik verbruik en de stroom die ik verkoop bij dezelfde leverancier afsluiten?
- Waar vind ik mijn brutoafname terug in het klantenportaal van Fluvius?
- Hoe weet ik hoeveel energie ik op het stroomnet injecteer?
- Waar vind ik de injectievergoedingen van de verschillende leveranciers terug?
Sociaal tarief
Mijn persoonlijke ruimte op Mijnenergie.be
Heeft u nog vragen?
Onze klantenservice is tot 17u geopend.