
“IT-problemen Fluvius niet van de baan: 5.000 gezinnen wachten op eindafrekening energie”
De IT-problemen bij Fluvius en zijn IT-dochter Atrias houden aan. Ongeveer vijfduizend Vlaamse klanten zouden nog steeds op hun eindafrekening wachten. Dat meldt De Tijd. Ook het correct verwerken van de meterstanden wanneer die klanten verhuizen of van leverancier veranderen, lukt vooralsnog niet.
Het nationaal dataplatform Atrias heeft tot doel een soepele uitwisseling van meterstanden mogelijk te maken tussen netbeheerders en energieleveranciers. De implementatie gaat gepaard met stevige kinderziektes. Ondanks enige vooruitgang in de zomermaanden, blijft het volgens Fluvius een uitdaging om de meterstanden van de elektriciteits- en gasfacturen van ongeveer vijfduizend klanten nauwkeurig te registreren en door te sturen naar energieleveranciers. [cta_box center]
Inhoud
Meer lezen op onze blog

De voorbije maanden was de trend al duidelijk, maar ook in december bleven de prijzen voor elektriciteit en gas verder dal…

Lommel telt het hoogste zonnepanelenvermogen per inwoner. Op plaatsen twee en drie prijken de West-Vlaamse gemeentes Ardooie en Lo…

De World Container Index (WCI) – een samenstelling van containervrachttarieven op 8 belangrijke routes van en naar de Verenigde St…

Wat kan je ondernemen met je lopende domiciliëring en hoe kan je betaalde centen terugvorderen?