
“IT-problemen Fluvius niet van de baan: 5.000 gezinnen wachten op eindafrekening energie”
De IT-problemen bij Fluvius en zijn IT-dochter Atrias houden aan. Ongeveer vijfduizend Vlaamse klanten zouden nog steeds op hun eindafrekening wachten. Dat meldt De Tijd. Ook het correct verwerken van de meterstanden wanneer die klanten verhuizen of van leverancier veranderen, lukt vooralsnog niet.
Het nationaal dataplatform Atrias heeft tot doel een soepele uitwisseling van meterstanden mogelijk te maken tussen netbeheerders en energieleveranciers. De implementatie gaat gepaard met stevige kinderziektes. Ondanks enige vooruitgang in de zomermaanden, blijft het volgens Fluvius een uitdaging om de meterstanden van de elektriciteits- en gasfacturen van ongeveer vijfduizend klanten nauwkeurig te registreren en door te sturen naar energieleveranciers. [cta_box center]
Inhoud
Meer lezen op onze blog

Voor een alleenstaande lopen de elektriciteitskosten verhoudingsgewijs hoger op dan bij gezinnen met kinderen. Dat valt ni…

Is december bij je ook de maand waarin je al je financiële zaken eens onder de loep neemt? Veel mensen lijken alleszins tot het ja…

Wie een residentieel elektriciteitscontract heeft, krijgt een verwarmingspremie. Dat heeft de federale regering een tijd g…

De voorbije twee maanden stegen de consumentenprijzen voor energie al gemiddeld met ongeveer 10%. Als we op de recente evo…