
“IT-problemen Fluvius niet van de baan: 5.000 gezinnen wachten op eindafrekening energie”
De IT-problemen bij Fluvius en zijn IT-dochter Atrias houden aan. Ongeveer vijfduizend Vlaamse klanten zouden nog steeds op hun eindafrekening wachten. Dat meldt De Tijd. Ook het correct verwerken van de meterstanden wanneer die klanten verhuizen of van leverancier veranderen, lukt vooralsnog niet.
Het nationaal dataplatform Atrias heeft tot doel een soepele uitwisseling van meterstanden mogelijk te maken tussen netbeheerders en energieleveranciers. De implementatie gaat gepaard met stevige kinderziektes. Ondanks enige vooruitgang in de zomermaanden, blijft het volgens Fluvius een uitdaging om de meterstanden van de elektriciteits- en gasfacturen van ongeveer vijfduizend klanten nauwkeurig te registreren en door te sturen naar energieleveranciers. [cta_box center]
Inhoud
Meer lezen op onze blog

De Vlaamse minister van Energie heeft dinsdag een klacht ingediend bij de Raad van State tegen de Waalse regering. De N-VA…

Energielabels helpen de consument op weg naar de meest duurzame huishoudtoestellen. Hoewel ze minder energie verbruiken, w…

Sinds 1 januari 2022 zijn de federale bijdrage en bepaalde openbare verplichtingen op de elektriciteits- en gasrekening vervangen …

Bij veel gezinnen ligt het voorschotbedrag niet in lijn met de werkelijke energiekosten. Dat resulteert mogelijk in een pe…