Welkom op onze vernieuwde website! Je zocht naar Energie-Vergelijker.be, maar vanaf nu zijn we Mijnenergie.be. We hebben namelijk onze krachten gebundeld om je een nog betere ervaring te bieden.
Welkom op onze vernieuwde website! Je zocht naar Energie-Vergelijker.be, maar vanaf nu zijn we Mijnenergie.be. We hebben namelijk onze krachten gebundeld om je een nog betere ervaring te bieden.
Top 5 van de meest gestelde vragen over energie aan onze klantendienst

Top 5 van de meest gestelde vragen over energie aan onze klantendienst

  • 14 januari 2025
  • |
  • Laatste update op 23 mei 2025
  • |
  • 3 min.

Onze klantendienstbeantwoordt al je vragen over energie en helpt je metplezier met je administratiebijeencontractwissel. Onze experts ontvangendagelijks heel watvragen, waarvansommigeregelmatigterugkeren. Hierondervind jeeenoverzicht van devijfmeestgesteldevragen, métoplossing!

1. Problemen met facturen: “Waaromkomt het gefactureerdebedrag niet overeen met het verwachtebedrag?

Foute berekeningenbij de facturatie of onverwacht hoge bedragenbehorentot de grootste bekommernissen van klanten die ons callcenter contacteren.Heb je eenvraag over eenontbrekendefactuur, eenafwijkendvoorschotbedrag of incoherente bedragen?Onze klantenconsulentengeven je metpleziereenheldereuitleg.  Onze tip: kijkof de stand van je gas- of elektriciteitsmeterovereenkomt met het bedrag op je factuur. Aarzel niet ons te bellenalseen en anderonduidelijkis.  

2. Technischeproblemen: “Waaromis er eenstroomonderbreking of eenprobleem met mijnmeter?

Als je tijdelijk zonder stroom of gas zit, of je meter niet werkt zoals het moet, kan dat een hoop stress geven. Onze klantendienst krijgt vaak oproepen over een stroomonderbreking, de tijdelijke afsluiting van de gastoevoer, een slecht werkende meter of niet-conforme installaties.  Onze tip: contacteer je netbeheerder of check via zijnklantenportaal of er werkenaan de gang zijn in jouwregio. De VlaamsenetbeheerderisFluvius.  

3. Verhuis of contractwissel: “Hoebeheer ik mijncontract in dat geval?”

Wil je jeenergiecontractlatenaanpassen, opzeggen, hernieuwen of meeverhuizennaar je nieuweadres en weet je niet hoe je datdoet? Of klopt de startdatum van je nieuwecontractniet? Onze experts geven je advies op maat.  
Onze tip: breng je energieleverancier minstens twee weken op voorhand op de hoogte van je verhuis om te vermijden dat je een tijd zonder energie zit. Wil je van energieleverancier veranderen? Dan kan kosteloos. Je nieuwe leverancier zal alles regelen met je oude leverancier. Je kan de startdatum van je nieuweenergiecontractzelfbepalen mits je een opzegtermijn van minstens een maand respecteert. Kijkalle data en voorwaarden goed na voor je bevestigt 

4. Moeilijkbereikbareleverancier: “Waarom krijg ik maar moeilijk antwoord op mijnvraag?”

Sommigeklantenklagendat het vaaklangduurtvooraleerzeantwoord van hun energieleverancierkrijgen. Anderenzeggendatze hun leverancierhaast niet te pakkenkrijgen, zelfsalsdie beschikt over een klantendienst die telefonisch bereikbaar is.Gelukkigzoeken onze adviseurs met pleziereenoplossingvoor je. Onze tips: communiceerbijproblemen via een van debeschikbaredigitale kanalen(e-mail, apps). Blijf je problemenondervinden om je energieleverancier te bereiken? Onze klantendienstdoet er alles aan je zogoedmogelijk te helpen. 

5. Slotfacturen en promoties: “Hoe geraak ik wijs uit mijn slotfactuur?”

Een van de veelgestelde vragen gaat over de eindfactuur of promotievoorwaarden.Sommige consumenten vinden het moeilijk om hun eindafrekening te ontcijferen of twijfelen of ze in aanmerking komen voor bepaalde kortingen.  
Onze tip: raadpleeg de bijlagen van je contract of vraag gedetailleerde informatie aan de klantendienst van je energieleverancier om elk onderdeel van je factuur te begrijpen.  

Jouw tevredenheid is onze absolute prioriteit

Dit zijn maar enkele van de vele vragen die onze klantendienst dagelijks behandelt. Voor elke situatie zoeken we naar een snelle en efficiënte oplossing. Aarzel niet om ons te contacteren, met welke vraag of bezorgdheid je ook zit. Onze experts staan paraat om je te helpen om je energiecontracten beter te begrijpen en te beheren, én de voordeligste keuze te maken!

Author

I want to calculate how much I can save on my energy bill

Locality

Meer lezen op onze blog

Energieprijzen sterk gestegen: hoe komt dat?
Prijzen en facturen
Energieprijzen sterk gestegen: hoe komt dat?

Tussen mei 2020 en maart 2021 is de prijs voor elektriciteit met 10,48% gestegen, die voor aardgas zelfs met 35,32%.

Meer lezen
Je woning energiezuiniger maken? Zo doe je dat
Verbruik en advies
Je woning energiezuiniger maken? Zo doe je dat

De energiefactuur vertegenwoordigt in veel gezinnen een (te) groot deel van het huishoudbudget. Je woning energiezuiniger maken le…

Meer lezen
Hoe haal je het verbruik van je diepvries naar beneden?
Verbruik en advies
Hoe haal je het verbruik van je diepvries naar beneden?

Een diepvries verbruikt al snel honderd euro per jaar. Dat verbruik loopt zelfs nog hoger op wanneer je het toestel niet o…

Meer lezen
Energieapps: nuttig, maar soms ook prijzig
Prijzen en facturen
Energieapps: nuttig, maar soms ook prijzig

Bij de recente debatten rond het wel en wee van de digitale meter gold de factor ‘verbruiksinzichten’ opnieuw als een cent…

4 min.
Meer lezen