
Aantal klachten rond energie neemt fors toe
De federale ombudsdienst voor energie ontving vorig jaar 26.920 klachten. Dat cijfer ligt nagenoeg 300 procent hoger dan in 2021, wat toen al een record betekende. Vooral hoge voorschotfacturen en problemen met de meterstand of eindafrekening leiden tot ongenoegen. Het aantal klachten over de klantendiensten van energieleveranciers valt sinds november terug. De ombudsdienst ontvangt ook almaar meer meldingen rond facturatieproblemen, bijvoorbeeld bij een laattijdige opmaak van de factuur of over de leesbaarheid ervan.
Inhoud
Meer lezen op onze blog

500.000 gezinnen betalen jaarlijks 500 euro te veel voor hun energie. Voor bijna 20.000 kmo’s kan dat bedrag zelfs oplopen tot 345…

Je betaalt in april gemiddeld 70 euro voor meer je stroom dan dat normaal het geval is. Dat stelt het Vlaams Energie- en Klimaatag…

Ecopower rekent vanaf 1 januari kosten aan voor eigenaars van zonnepanelen en een terugdraaiende, analoge teller. De coöpe…

De energiewaakhond CREG stelde onlangs vast dat het prijsverschil tussen contracten met een vast tarief en die met een var…