
Aantal klachten rond energie neemt fors toe
De federale ombudsdienst voor energie ontving vorig jaar 26.920 klachten. Dat cijfer ligt nagenoeg 300 procent hoger dan in 2021, wat toen al een record betekende. Vooral hoge voorschotfacturen en problemen met de meterstand of eindafrekening leiden tot ongenoegen. Het aantal klachten over de klantendiensten van energieleveranciers valt sinds november terug. De ombudsdienst ontvangt ook almaar meer meldingen rond facturatieproblemen, bijvoorbeeld bij een laattijdige opmaak van de factuur of over de leesbaarheid ervan.
Inhoud
Meer lezen op onze blog

De gasprijzen op de richtinggevende TTF-beurs zakken vandaag opnieuw met drie procent. Eén megawattuur aardgas kost nu nog…

Vlaams minister van Energie Zuhal Demir (N-VA) pleit voor de uitstel van het nieuwe capaciteitstarief tot in 2025. Ze laakte daarb…

Eneco bouwt de energielevering aan Brusselse residentiële klanten af. De leverancier neemt niet langer nieuwe klanten aan. Lopende…

De stroom- en gasprijzen bevinden zich al enkele weken op een uitzonderlijk laag peil. Daar zorgt de combinatie van een stralende …