
Aantal klachten rond energie neemt fors toe
De federale ombudsdienst voor energie ontving vorig jaar 26.920 klachten. Dat cijfer ligt nagenoeg 300 procent hoger dan in 2021, wat toen al een record betekende. Vooral hoge voorschotfacturen en problemen met de meterstand of eindafrekening leiden tot ongenoegen. Het aantal klachten over de klantendiensten van energieleveranciers valt sinds november terug. De ombudsdienst ontvangt ook almaar meer meldingen rond facturatieproblemen, bijvoorbeeld bij een laattijdige opmaak van de factuur of over de leesbaarheid ervan.
Inhoud
Meer lezen op onze blog

Loopt jouw energiecontract binnenkort ten einde? Dan stellen de leveranciers alles in het werk om jou het hof te maken. In…

Is een ecologisch verantwoorde kerst onmogelijk? Wie aan de eindejaarsfeesten denkt, denkt onvermijdelijk aan overconsumptie. Maar…

Zonnepanelen op een groen dak leveren meer stroom dan zonnepanelen op kale daken. Dat blijkt uit een Australisch onderzoek…

Voor amper 299 euro schaf je bij Lidl Duitsland binnenkort twee balkonzonnepanelen van 415 wattpiek aan, inclusief omvorme…