
Aantal klachten rond energie neemt fors toe
De federale ombudsdienst voor energie ontving vorig jaar 26.920 klachten. Dat cijfer ligt nagenoeg 300 procent hoger dan in 2021, wat toen al een record betekende. Vooral hoge voorschotfacturen en problemen met de meterstand of eindafrekening leiden tot ongenoegen. Het aantal klachten over de klantendiensten van energieleveranciers valt sinds november terug. De ombudsdienst ontvangt ook almaar meer meldingen rond facturatieproblemen, bijvoorbeeld bij een laattijdige opmaak van de factuur of over de leesbaarheid ervan.
Inhoud
Meer lezen op onze blog

Vaste, variabele en dynamische tarieven, contracten van één, twee, drie jaar of zelfs onbepaalde duur … De mate waarin je …

Engie kondigt aan dat het omwille van de lange levertijden tijdelijk een offertestop voor zonnepanelen inlast. Bovendien b…

Vanaf 1 juni neemt Luminus alle activiteiten van Essent België officieel over. De klanten verhuizen meteen automatisch mee…

Experts beschouwen het als een belangrijk onderdeel van onze energietoekomst, maar toch raakt energiedelen nauwelijks van de grond…