
Aantal klachten rond energie neemt fors toe
De federale ombudsdienst voor energie ontving vorig jaar 26.920 klachten. Dat cijfer ligt nagenoeg 300 procent hoger dan in 2021, wat toen al een record betekende. Vooral hoge voorschotfacturen en problemen met de meterstand of eindafrekening leiden tot ongenoegen. Het aantal klachten over de klantendiensten van energieleveranciers valt sinds november terug. De ombudsdienst ontvangt ook almaar meer meldingen rond facturatieproblemen, bijvoorbeeld bij een laattijdige opmaak van de factuur of over de leesbaarheid ervan.
Inhoud
Meer lezen op onze blog

Minister van Energie Tinne Van der Straeten (Groen) gaf in Terzake aan dat ze ervoor pleit om de uitbreiding van het socia…

Netbeheerder Fluvius heeft voor het eerst via de rechtbank 3 hardnekkige weigeraars van een digitale meter voor elektriciteit en a…

Zou het Shell worden of toch eerder Rabobank? De geruchtenmolen draaide wekenlang op volle toeren, maar de Nederlandse energieleve…

Tijdens de lente- en zomermaanden verbruik je meestal een pak minder dan in de winter. Heeft het dan nut om voor die paar maanden …