
Aantal klachten rond energie neemt fors toe
De federale ombudsdienst voor energie ontving vorig jaar 26.920 klachten. Dat cijfer ligt nagenoeg 300 procent hoger dan in 2021, wat toen al een record betekende. Vooral hoge voorschotfacturen en problemen met de meterstand of eindafrekening leiden tot ongenoegen. Het aantal klachten over de klantendiensten van energieleveranciers valt sinds november terug. De ombudsdienst ontvangt ook almaar meer meldingen rond facturatieproblemen, bijvoorbeeld bij een laattijdige opmaak van de factuur of over de leesbaarheid ervan.
Inhoud
Meer lezen op onze blog

In heel België blijven de energieprijzen in 2025 stijgen. Wat betekent dat voor je energiefacturen? En welk contract kies je best …

De reden hiervoor is dat er in België twee types aardgas bestaan: arm gas en rijk gas. Maar wat is het verschil tussen beide en ho…

550.000 gezinnen vroegen sinds het begin van de coronacrisis betalingsuitstel of een afbetalingplan aan bij hun energieleverancier.

De terugdraaiende teller wordt afgeschaft. Die beslissing van het Grondwettelijk Hof in januari 2021 heeft Vlaamse eigenaars van z…