
Aantal klachten rond energie neemt fors toe
De federale ombudsdienst voor energie ontving vorig jaar 26.920 klachten. Dat cijfer ligt nagenoeg 300 procent hoger dan in 2021, wat toen al een record betekende. Vooral hoge voorschotfacturen en problemen met de meterstand of eindafrekening leiden tot ongenoegen. Het aantal klachten over de klantendiensten van energieleveranciers valt sinds november terug. De ombudsdienst ontvangt ook almaar meer meldingen rond facturatieproblemen, bijvoorbeeld bij een laattijdige opmaak van de factuur of over de leesbaarheid ervan.
Inhoud
Meer lezen op onze blog

De wachttijden voor zonnepanelen blijven oplopen en tikken zelfs een gemiddelde termijn van een jaar aan. Althans, dat is …

Sinds de energiecrisis in 2022 zijn de energieprijzen drastisch gedaald. Kleine kanttekening? In 2025 is elektriciteit wel dubbel …

De energieprijzen swingen de pan uit. Gezinnen betalen vandaag gemiddeld bijna 2.200 euro meer dan een jaar geleden. Dat l…

Wil je op een andere manier energie verbruiken? Dat is precies wat de alternatieve groenestroomleveranciers mogelijk maken. Deze d…