
Aantal klachten rond energie neemt fors toe
De federale ombudsdienst voor energie ontving vorig jaar 26.920 klachten. Dat cijfer ligt nagenoeg 300 procent hoger dan in 2021, wat toen al een record betekende. Vooral hoge voorschotfacturen en problemen met de meterstand of eindafrekening leiden tot ongenoegen. Het aantal klachten over de klantendiensten van energieleveranciers valt sinds november terug. De ombudsdienst ontvangt ook almaar meer meldingen rond facturatieproblemen, bijvoorbeeld bij een laattijdige opmaak van de factuur of over de leesbaarheid ervan.
Inhoud
Meer lezen op onze blog

Hoeveel je voor energie betaalt, hangt af van verschillende factoren. Gezien de huidige economische instabiliteit en de geopolitie…

Het aantal energieleveranciers dat in België actief is, daalde de voorbije jaren. Dat betekent volgens sectorfederatie FEB…

De coronacrisis bracht een pijnlijke stilte teweeg op de beurzen, en dat was merkbaar aan de energieprijzen. De prijzen raakten in…

Zowel voor aardgas als voor elektriciteit bereiken de prijzen in juli 2021 een hoog prijsniveau. Energieregulator CREG adv…