“Tevredenheid over energieleverancier verbeterd”

“Tevredenheid over energieleverancier verbeterd”

  • |
  • 3 september 2024
  • |
  • Laatste update op 26 maart 2025
  • |
  • 1 min.

De Belg toont zich meer tevreden over zijn energieleverancier. Dat blijkt uit de resultaten van een tweejaarlijkse bevraging bij 7.500 abonnees door Testaankoop. Al vormen moeilijk te vinden informatie, fouten in de facturatie en een moeilijk bereikbare klantendienst voor veel consumenten nog altijd een struikelblok. Over het algemeen liggen de scores wel hoger dan bij het vorig onderzoek in 2022. Zes energieleveranciers behaalden vijf sterren, vier andere vier sterren en de rest drie sterren. [cta_box color=”blue”]

Kurt Deman
AuthorKurt Deman

Inhoud

    I want to calculate how much I can save on my energy bill

    Locality

    Meer lezen op onze blog

    Tekende je vorig jaar in op een vast energietarief? Dan is dit de eindbalans
    Prijzen en facturen
    Tekende je vorig jaar in op een vast energietarief? Dan is dit de eindbalans

    De Vlaming vindt weer zijn weg naar een vast energiecontract. Het aantal gezinnen dat voor een zekere prijs opteert, nam h…

    3 min.
    Meer lezen
    Energieverbruik en facturen: hoe pakt je leverancier dit aan?
    Prijzen en facturen
    Energieverbruik en facturen: hoe pakt je leverancier dit aan?

    Hoe maakt je leverancier een factuur op die overeenkomt met je werkelijke energieverbruik? Heel simpel. Hij baseert zich op jouw m…

    6 min.
    Meer lezen
    63% van de Vlamingen heeft groen stroomcontract
    Energiemarkt
    63% van de Vlamingen heeft groen stroomcontract

    In 2023 beschikte 62,74% van de Vlamingen over een contract met g…

    1 min.
    Meer lezen
    Ombudsman pleit voor meer controle op energietarieven
    Energiemarkt
    Ombudsman pleit voor meer controle op energietarieven

    De federale ombudsman voor energie wil met een zogenaamd vangnetmechanisme consumenten beter beschermen. Het impliceert da…

    3 min.
    Meer lezen