“Tevredenheid over energieleverancier verbeterd”

“Tevredenheid over energieleverancier verbeterd”

  • |
  • 3 september 2024
  • |
  • Laatste update op 26 maart 2025
  • |
  • 1 min.

De Belg toont zich meer tevreden over zijn energieleverancier. Dat blijkt uit de resultaten van een tweejaarlijkse bevraging bij 7.500 abonnees door Testaankoop. Al vormen moeilijk te vinden informatie, fouten in de facturatie en een moeilijk bereikbare klantendienst voor veel consumenten nog altijd een struikelblok. Over het algemeen liggen de scores wel hoger dan bij het vorig onderzoek in 2022. Zes energieleveranciers behaalden vijf sterren, vier andere vier sterren en de rest drie sterren. [cta_box color=”blue”]

Kurt Deman
AuthorKurt Deman

Inhoud

    I want to calculate how much I can save on my energy bill

    Locality

    Meer lezen op onze blog

    Faillissement van Vlaamse Energieleverancier
    Autre
    Faillissement van Vlaamse Energieleverancier

    Op 7 december werd de elektriciteits- en gasleverancier Vlaamse Energieleverancier, die sinds 2019 op de markt is, failliet verkla…

    4 min.
    Meer lezen
    Zoveel betaal je per jaar voor de verwarming van je zwembad
    Prijzen en facturen
    Zoveel betaal je per jaar voor de verwarming van je zwembad

    Nu de temperaturen langzaam richting zomerse hoogtes klimmen, kijken we er met z’n allen naar uit om een duik in een zwemb…

    4 min.
    Meer lezen
    Integrale aanrekening vaste vergoeding energie slechts deels aan banden gelegd
    Prijzen en facturen
    Integrale aanrekening vaste vergoeding energie slechts deels aan banden gelegd

    Bij de meeste energieleveranciers betaal je bovenop de energieprijs een vaste vergoeding. Die dekt hun administratieve en …

    Meer lezen
    Regio waar je woont beïnvloedt je energiefactuur
    Prijzen en facturen
    Regio waar je woont beïnvloedt je energiefactuur

    Als je in je leven al eens verhuisde is het je misschien al opgevallen: in de ene regio kan je energiefactuur opvallend duurder…

    Meer lezen